T. gaat onverdroten door met de Acadiane. Wat rot is wordt uitgesneden en vervangen. Hij gaat voor een restauratie-met-verbetering: wat beter kan wordt beter. Zonder "de Aca" geweld aan te doen.
Kijk maar eens mee.
Vervanging van de wielkast. Dikker staal en gegalvaniseerd.
De al eerder ingelaste wielkast.
Echt, dit wordt een prachtige auto. Beter dan nieuw :-)
Rechts de al geplaatste wielkast.
Vervanging van een deel van de bodemplaat.
Deels recht-toe-recht-aan, deels met verstevigingsdelen in de hoeken.
Rechtsachter nog zo'n verstevigingsdeel.
Tycho is opgeleid aan de auto-HTS Arnhem en de Technische Universteit Eindhoven (Werktuigbouw). Hij heeft twee Burtons gebouwd. Verder heeft hij een klassieke Toyota LandCruiser 70 (1986) gereviseerd, en helpt hij met het onderhoud van een Volvo 66 (1977), een Porsche 924 (1978) en een Mercedes 280SE (1984). In deze blog lees je over de de restauratie van zijn Citroën Acadiane uit 1983. Reageren? Dat kan onderaan de pagina. Gebruik foto's en tekst toegestaan volgens CC BY-NC-ND o.v.v. "Tycho".
Hey, die binnenzijde van de spatborden zijn mooi gemaakt.
BeantwoordenVerwijderenHeb je deze zelf gemaakt of ergens laten maken? En wat was de kostprijs?
Hey, ik vind ook dat ze goed gelukt zijn. Ik heb ze zelf gemaakt, ze hebben dus de nodige uurtjes gekost + 2x 1,5mm dikke plaat gegalvaniseerd staal.
VerwijderenAls je me vraagt te gokken kost een plaat 20 euro.